Doorgaan naar hoofdcontent

Boodschappen € 30,55

Boodschappen

Gisteren heb ik de wekelijkse boodschappen gedaan. Om te laten zien dat het heel goed mogelijk is om voordelig en gezond te eten deel ik mijn boodschappenlijst met jullie. Ik heb mijn boodschappen gedaan bij de Aldi, Boni en AH. Waar mogelijk heb ik gebruik gemaakt van 30 of 35% korting ivm de houdbaarheidsdatum (werkt heel goed bij bijvoorbeeld brood, vlees).

Van deze boodschappen eet ik een week, waarbij onze 3 kinderen 3 dagen (ontbijt, lunch, avondeten, schoolfruit etc) bij mij zijn en mee eten.

1 kilo rundergehakt € 4,99 -35% = € 3,24
3 volkoren broden € 0,99 - 35% = € 0,64 x 3 = € 1,92
1 kilo macaroni € 0,99
2 kilo paprika, afgeprijsd voor € 1,50
2 blikjes tomatenpuree voor € 0,98
500 gram spaghetti € 0,57
1 kilo aardappels, afgeprijsd voor € 0,65
brocolli € 1
braadworst € 1,35 (na korting)
boontjes uit de diepvries € 0,99
4 vegetarische groenteschijf €1,50 (na korting)
1 kilo rijst €0,89
pindakaas 850 gram €2,09
3 liter melk €2,50
2 liter yoghurtdrank €1,42
2 liter yoghurt €1,50
1 liter vla €0,99
1 zak chips €0,99
1 zakje winegums €0,80
1 pak wafel-koekjes €1
1 halvarine voor op brood € 0,67
1,5 kilo appels € 1,62
500 gram perziken € 1
1 courgette € 0,39

Totaal: €30,55

Wat gaan we hier mee koken?
- macaroni met diverse groentes en gehakt (met de kinderen)
- spaghetti met groentesaus en balletjes (1x alleen)
- met gehakt gevulde paprika met zelfgemaakte tomaten-groente-saus en rijst (1x met de kinderen en 1x alleen)
- brocolli met aardappels en braadworst (1x met de kinderen en 1x alleen)
- boontjes met aardappelen en een groenteschijf (1x alleen)

Iedere dag met een toetje na.

En ook ontbijt en lunch zijn inbegrepen. Veel beleg was nog op voorraad, ik denk dat ik iedere week wel wat koop.

Iedere dag eten we fruit, meestal 2 stuks.

Ik drink thuis vooral water. De kinderen ook, maar er staat natuurlijk ook ranja.

Een deel van de boodschappen is de voorraad ingegaan. Bijvoorbeeld 500 gram macaroni, 3 groenteschijven, 200 gram boontjes. De halvarine en pindakaas gaan ook langer dan een week mee.

Reacties

  1. Dat ziet er prima uit. Als je slim inkoopt kun je de kosten inderdaad goed drukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo,

    Al rondkijkend naar zuinig leven kwam ik ook jouw blog tegen.
    Zo te lezen lukt het je goed om gezond en toch niet duur te eten.
    Daar kan ik nog wel iets van leren dus ik ga je hier volgen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

€50 weekmenu voor 4 personen, met boodschappenlijst!

€50 weekmenu voor 4 personen Deze week is het wel erg makkelijk om een voordelig menu samen te stellen. Grootgrutter AH heeft in haar magazine Allerhande een weekmenu opgenomen voor € 50. Daar kunnen 4 personen goed van eten. De service gaat ver, er is zelfs een boodschappenlijstje bijgevoegd! € 50 voor 4 personen voor een week is € 12.50 per persoon per week, dat is € 1,79 per persoon per warme maaltijd. Wanneer je rekening houdt met normale kosten voor ontbijt, lunch, drinken, een koekje en snoepje zou je op ongeveer € 3 tot € 3,50 per persoon per dag voor eten en drinken uit moeten kunnen komen. Dat is voordelig! AH heeft het volgende op het menu staan: 1. Drumsticks met geroosterde aardappeltjes en sla; 2. Hutspot met vegaballetjes; 3. Oosterse kippensoep met pindakaas en spekjes; 4. Plaattaart met gegrilde groenten en witte kaas; 5. Romige spaghetti met doperwten en zalm; 6. Babi ketjap met chinese kool en rijst; 7. Tunesische shakshuka met gehaktballetjes. Het men

Weekmenu: € 2,50 per persoon per dag

Weekmenu € 2,50 per persoon per dag Eerder heb ik geschreven dat ik gemiddeld voor €2,50 per persoon per dag boodschappen doe. De ene week iets meer, de andere week iets minder. Gemiddeld kom ik uit op ongeveer €175 per maand. Daarvan eten ik en mijn 3 kinderen gevarieerd, gezond en lekker! Mijn kinderen wonen bij hun moeder en zijn iedere week een paar dagen bij mij (de ene week meer dan de andere). Gemiddeld (normale schoolweken) zijn ze 3 dagen per week bij mij. In de vakanties dus meer, maar daar hou ik nu even geen rekening mee.  Omgerekend is mijn boodschappenbudget € 2,50 per persoon per dag dus (gemiddeld 7 + 3 + 3 + 3 = 16 'mandagen' per week, € 40/16 is € 2,50 per persoon per dag). Om inzicht te geven in wat wij eten voor dit geld heb ik mijn weekmenu uitgeschreven, met daarbij een overzicht van de kosten (ik koop vaak grotere verpakkingen en heb hieronder alles zoveel als mogelijk teruggerekend naar de verbruikte hoeveelheden): Maandag (zonder kinderen) Spr

Warme maaltijd met vlees voor €1,25, vegetarisch voor €1

Warme maaltijd met vlees voor €1,25, vegetarisch voor €1 Afgelopen weekend heb ik de basisvoorraad in de diepvries aangevuld. Ik heb daar altijd een voorraad basis voor pastasaus of tomatensoep in staan. Makkelijk om snel te kunnen koken op drukke dagen! Dit keer heb ik de volgende ingrediënten gebruikt, grotendeels zaterdag op de markt gekocht. TIP : koop je groentes tegen het einde van de markt, vaak wil de groenteboer er dan van af en heb jij een echt koopje. Bijvoorbeeld de paprika's waren zo erg goedkoop, waarbij ik wel moet zeggen dat ze ook geen week meer konden liggen. De groenteboer had zakken met vaste hoeveelheden voor vaste prijzen liggen. Allemaal groentes die op moesten, niet lang meer konden liggen. Maar dat is geen probleem als je alles snel verwerkt. * 12 gele paprika's (€1); * 6 rode paprika's (€0,50); * 8 dikke wortelen (€0,50); * 2 bleekselderij (€2); * 2 kilo tomaten (€1,50); * 1 kilo sperziebonen (€1,75); * 1,5 kilo rundergehakt (€4,90, er ging 35% van