Doorgaan naar hoofdcontent

Weekmenu: € 2,50 per persoon per dag

Weekmenu € 2,50 per persoon per dag

Eerder heb ik geschreven dat ik gemiddeld voor €2,50 per persoon per dag boodschappen doe. De ene week iets meer, de andere week iets minder. Gemiddeld kom ik uit op ongeveer €175 per maand. Daarvan eten ik en mijn 3 kinderen gevarieerd, gezond en lekker!

Mijn kinderen wonen bij hun moeder en zijn iedere week een paar dagen bij mij (de ene week meer dan de andere). Gemiddeld (normale schoolweken) zijn ze 3 dagen per week bij mij. In de vakanties dus meer, maar daar hou ik nu even geen rekening mee. Omgerekend is mijn boodschappenbudget € 2,50 per persoon per dag dus (gemiddeld 7 + 3 + 3 + 3 = 16 'mandagen' per week, € 40/16 is € 2,50 per persoon per dag).

Om inzicht te geven in wat wij eten voor dit geld heb ik mijn weekmenu uitgeschreven, met daarbij een overzicht van de kosten (ik koop vaak grotere verpakkingen en heb hieronder alles zoveel als mogelijk teruggerekend naar de verbruikte hoeveelheden):

Maandag (zonder kinderen)
Spruitjes met gekookte aardappelen en een vega-schijf, met een glas karnemelk. Kosten: €1,30.

Ik had nog een half zakje spruitjes van vorige week liggen (€0,79 per zak), aardappelen kosten €1 per kilo en ik gebruikte 250 gram, de vegaschijf komt uit de diepvries (was ivm datum afgeprijsd, 2 voor € 0,80).

Dinsdag (zonder kinderen)
Gemengde sla (kant en klaar) met gebakken aardappelen en een slavink. Als toetje/bijgerecht wat vers fruit. Kosten: €2,25.
De slavink kost €0,50 (aanbieding AH), aardappelen (250 gram) € 0,25, het zakje sla koste €1. Fruit van de fruitschaal omgerekend € 0,50.

Woensdag (met kinderen)
Pasta spinazie. Vla als toetje. Kosten €4,42.

Ik kocht harde pasta (penne, € 0,61 per 500 gram), diepvriesspinazie (€1,02 per kilo, ik gebruikte 800 gram), 200 gram zuivelspread knoflook en kruiden (€0,65) en spekreepjes (250 gram, €1,49 aanbieding Boni). Pak vanillevla kost €0,85, daarvan hield ik 1 portie over die ik donderdag heb gebruikt (ik heb het volle pak berekend bij de kosten op woensdag, op de donderdag dus geen kosten voor het toeje gerekend)..

Donderdag (zonder kinderen)
Roerbakgroente met zilvervliesrijst en kipfilet. Toetje: vla. Kosten: €2,24.

Ik gebruikte 300 gram aziatische roekbakgroente (uit de diepvries, kostte €0,89 per 400 gram bij de Boni), zilvervliesrijst uit de voorraad (€1,43 per kilo, ik gebruikte 100 gram), wat woksaus uit de voorraad (1,79 per flesje, ik gebruikte een kwart) en kipfilet uit de diepvries (€ 6,50 per kilo, ik gebruikte 150 gram). De vla was over van de woensdag.

Vrijdag (met kinderen)
Patatdag! Één keer per maand eten wij patat. Gewoon omdat het lekker is. Wel altijd met iets van komkommer of rauwkost er bij.

Ik gebruikte 1 zak patat, 2 kroketten, 2 porties kipnuggets. Mayo en ketchup. Een komkommer in plakjes. Als toetje een bolletje ijs met wat hagelslag. Kosten: € 4,47.

Ik kocht een zak oven-ribbel-patat (€0,89), kipnuggets (€1,99 per pak, ik gebruikte een half pak, 10 stuks), kroketten voor de airfryer (€1,99 per 4, ik gebruikte er 2). Saus was op voorraad (ik reken hier €0.30 voor, dat lijkt al te ruim). De komkommer koste €0,79. Slagroomijs kost €1,49 per liter, daar doen wij 3x mee. Hagelslag heb ik niet gerekend, dit is meegenomen in de wekelijkse ontbijtkosten.  

Zaterdag (met kinderen)
Wij hebben gevulde paprika's gegeten, met zilvervliesrijst een een zelfgemaakt stoganofsausje. Als toetje vla met chocobolletjes. Kosten: €6,12.

Ik kocht 6 paprika's voor €1,99 bij de Boni, 400 gram rundergehakt voor € 2 bij de Boni, gebruikte wat zilvervliesrijst uit de voorraad (350 gram), maakte zelf stroganofsaus (€0,60) en het pak vla koste €1,04 (aanbieding AH).

Ik eet regelmatig gevulde paprika's met de kinderen. Ze vinden het heerlijk en vragen er om. En het is fijn om te zien dat ze dan hun groentjes tot en met het laatste stukje opeten!

Zondag (zonder kinderen)
Ik herhaalde het menu van donderdag, behalve het toetje. Ik dronk een glas karnemelk en at een peertje na. Kosten €2,55.

Ontbijt, lunch, tussendoortjes, drinken en snoep
Hierbij komen natuurlijk nog ontbijt, lunch en tussendoortjes. Daarvoor betaalde ik (omgerekend naar wat we gebruikt hebben) €12,94.

Deze week hebben wij daarvoor gebruikt:
4 volkorenbroden: € 2,58
halvarine, jam, hagelslag, pindakaas, chocopasta, smeerkaas, salami: € 4
5 liter melk: € 3,13 (uit de voorraad, 1+1 actie AH)
appels: € 1
peren: € 0,70
mandarijnen: € 0,60
zak chips: € 0,93.

Dan nog het drinken. We gebruikten wat koffie (€2,59 per pak, ik gebruikte een kwart), wat ranja (0,73 per fles, daar doen wij 3 weken mee), een fles cola (€0,65). Drinken (naast water en melkproducten) koste dus €1,54.

En ik kocht nog een zak snoep. Daar doen we langer dan een week mee, maar er is ook wat gesnoept uit de voorraad. De zak winegums kostte €1,49.

De totale uitgaven voor deze week (eten en drinken) zijn € 39,32. Dat is net onder mijn budget van gemiddeld €40 per week, en komt dus neer op €2,50 per persoon per dag. Let wel op, dit is voor 1 volwassene en 3 kinderen in de leeftijd van 4 tot en met 8 jaar. Voor pubers of meer volwassenen zullen de kosten wat hoger zijn denk ik.

Mijn conclusie: voor €2,50 per persoon per dag kunnen wij lekker, gezond en gevarieerd eten, met iedere dag wel iets van vlees of een vervanger. Ook is er ruimte om chips, snoep en cola te kopen, naast fruit en verschillende toetjes.

Graag lees ik jullie reacties op dit overzicht. Missen jullie iets? Alle op- en aanmerkingen zijn welkom!


Reacties

  1. Wat een gevarieerd, gezond en lekker weekmenu! Ik haal hier inspiratie uit. Heel erg bedankt voor het delen. Leuk dat de kinderen zo graag gevulde paprika's eten en er zelfs om vragen!

    Worden verzorgingsproducten, schoonmaakmiddelen, wasmiddel en voeding voor eventuele huisdieren ook meegerekend met het boodschappenbudget?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je compliment! De boodschappen die in dit blog staan is alleen eten/drinten. Verzorgingsproducten etc zijn daar dus niet bij inbegrepen. Maar als ik de overzichten van de laatste maanden bekijk, dan geef ik daar per maand nog geen €10 gemiddeld aan uit (en dat is inclusief wc-papier, shampoo, wasmiddelen, schoonmaakmiddelen etc.). Dat valt dus enorm mee. Ook dit is een kwestie van grote verpakkingen inkopen en goed opletten. Zo lijken schoonmaakmiddelen bij de AH in de 1+1 actie vaak voordelig, maar bij een discounter of een winkel als Action koop je vergelijkbare producten vaak standaard goedkoper dan de aanbieding van de AH.

      Verwijderen
  2. Wij hebben ook 1 keer per maand patatdag. Bij ons is dat altijd op zondag. Echt heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er goed en gevarieerd uit.
    Wij zijn met vier personen, onze kinderen 20 en 14. Bij ons gaat er veel meer fruit en groente doorheen. Kleine tomaatjes, worteltjes, radijsjes etc. tussendoor. Ook eten we veel broodjes en pistolets met luxer beleg. Dochter eet graag crackers, rijstwafels etc met smeerseltjes. Ook eieren worden veel gebakken bij honger tussendoor. Er is altijd wel een koekje bij de thee of koffie
    We hebben onszelf altijd verwend met voornamelijk a merken. Onze kinderen zijn vrij makkelijk maar cola, limonade, pindakaas en chocopasta hebben ze het liefst A merk. Man drinkt sowieso geen andere cola.
    Bij het eten komt altijd wel een sausje op tafel (mayo, chilisaus, sambal). Snacks en friet halen we af en toe. Echte patat fans zijn het hier niet. Een toetje eten we zelden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Naam: ....... Zalina Diato
    Beroep ....... Directeur
    Leningbedrag Ontvangen ... € 6,4 miljoen
    Rentevoet ..... 1%
    Lening bedrijf ...... AASIMAHA ADILA AHMED LENING FIRM
    E-mail ..... aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com

    Mijn naam is zalina uit Azië, ik woon hier in Linz, ik ben een grote investeerder in onroerend goed, ik ben getrouwd met een slechte man die alles heeft vernietigd dat ik heb gewerkt en voor 31 jaar heb gebouwd. Hij bracht me bankschuld en ik kon niet betalen, mijn eigendommen aan zee werden gesiez ik benaderde veel banken en geen bank stond klaar om me een lening te geven omdat ik een slechte krediet kreeg, ik dank ALLAH voor het beëindigen van mijn verdriet door AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM.Ik las een paar dagen geleden een zakelijk tijdschrift toen ik veel getuigenissen tegenkwam over het gerenommeerde leningsbedrijf dat mensen in schulden helpt en leningen verstrekt voor investeringen zonder stress zoals de commerciële banken. Ik nam de e-mail en solliciteerde, hoewel ik een grapje vond toen ik mijn lening op mijn rekening kreeg. AASIMAHA ADILA AHMED LENING FIRM gaf me (€ 6,4 miljoen), tegen een rentetarief van 1%, ik wil iedereen die een legitieme leningfirma wil, adviseren om contact op te nemen met AASIMAHA ADILA AHMED LENING FIRM die 100% Geniue biedt en lening garandeert. Ik heb begon mijn schuld te betalen en mijn bedrijf nieuw leven in te blazen.

    Solliciteer op: aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

€50 weekmenu voor 4 personen, met boodschappenlijst!

€50 weekmenu voor 4 personen Deze week is het wel erg makkelijk om een voordelig menu samen te stellen. Grootgrutter AH heeft in haar magazine Allerhande een weekmenu opgenomen voor € 50. Daar kunnen 4 personen goed van eten. De service gaat ver, er is zelfs een boodschappenlijstje bijgevoegd! € 50 voor 4 personen voor een week is € 12.50 per persoon per week, dat is € 1,79 per persoon per warme maaltijd. Wanneer je rekening houdt met normale kosten voor ontbijt, lunch, drinken, een koekje en snoepje zou je op ongeveer € 3 tot € 3,50 per persoon per dag voor eten en drinken uit moeten kunnen komen. Dat is voordelig! AH heeft het volgende op het menu staan: 1. Drumsticks met geroosterde aardappeltjes en sla; 2. Hutspot met vegaballetjes; 3. Oosterse kippensoep met pindakaas en spekjes; 4. Plaattaart met gegrilde groenten en witte kaas; 5. Romige spaghetti met doperwten en zalm; 6. Babi ketjap met chinese kool en rijst; 7. Tunesische shakshuka met gehaktballetjes. Het men

Warme maaltijd met vlees voor €1,25, vegetarisch voor €1

Warme maaltijd met vlees voor €1,25, vegetarisch voor €1 Afgelopen weekend heb ik de basisvoorraad in de diepvries aangevuld. Ik heb daar altijd een voorraad basis voor pastasaus of tomatensoep in staan. Makkelijk om snel te kunnen koken op drukke dagen! Dit keer heb ik de volgende ingrediënten gebruikt, grotendeels zaterdag op de markt gekocht. TIP : koop je groentes tegen het einde van de markt, vaak wil de groenteboer er dan van af en heb jij een echt koopje. Bijvoorbeeld de paprika's waren zo erg goedkoop, waarbij ik wel moet zeggen dat ze ook geen week meer konden liggen. De groenteboer had zakken met vaste hoeveelheden voor vaste prijzen liggen. Allemaal groentes die op moesten, niet lang meer konden liggen. Maar dat is geen probleem als je alles snel verwerkt. * 12 gele paprika's (€1); * 6 rode paprika's (€0,50); * 8 dikke wortelen (€0,50); * 2 bleekselderij (€2); * 2 kilo tomaten (€1,50); * 1 kilo sperziebonen (€1,75); * 1,5 kilo rundergehakt (€4,90, er ging 35% van